måndag 16 januari 2012

Måndag.

visst är det måndag ??


Sömnlös om natten, drömlös om dan.
Jag går genom stan , till gatan där du bor.  Vägen som jag går på är grå och kall. Men i min värld är färgfyrverkeri.
Länge leva lekarna, länge leve du.
En halv knasig värld, färga den blå, svart, dör , grön och allt därimellan. 
Sömnlös om natten, drömlös om dan. Jag går genom stan.

Har idag varit till Optima,trädgårdsgatan, och jag tror att jag vet vart jag ska söka, kommer dock tappa bort mig därinne. Nu blir det film. Hipp Hurraaa, jag gjorde min sånglärare glad idaaaa.
(Trädgårdsgatan, vackert om ni frågar mig. Det låter inspererande och våraktigt. Hm, tänk om det skulle finnas ett helt kvarter som skulle se ut som en endå stor trädgård. En gata skulle gå igenom,såklart, och sen så skulle man få bo i små trädhus. Det skulle finnas äppelträd, syréner och massa grönt. Och det skulle dofta ljuvligt. jag skulle vilja bo där, i ett litet,gammalt, vitt hus. Då skulle jag kunna sitta i min lilla trädgårs, under ett stort päronträd som skulle böja ner sina grenar så det blev som ett tak.Om du vill så får du komma och dricka te med mig . )  

Bilder från i Lördags....


1 kommentar:

  1. Jaaaaa! Dricka te med dig! Jag vill, jag vill, jag vill!!!

    SvaraRadera